Ana içeriğe atla

DİYET USULÜ AŞURE


                                                                   DİYET USULÜ AŞURE

     Bizim memlekette bayramlarda aşure yapılır , bayram sofralarının vazgeçilmezidir. Bu bayram annem memlekette olmamamıza rağmen yine aşure yaptı. Benim ve diyabet hastası babam için ayrıca şekersiz aşure yaptı. Gayet güzel olmuştu, içindeki meyvelerin şekeriyle ortaya tam  bir sağlık kaynağı çıktı.Zaten aşure diyetlerde tatlı krizleri için önerilen bir tatlıdır. İçinde şeker olmayınca zararı sıfıra iniyor.

    Malzemeler:

       •2 Türk kahvesi fincanı buğday

       •1 Türk kahvesi fincanı nohut

  • 1 kahve fincanı kuru erik
  • 1 kahve fincanı fındık

        •1 Türk kahvesi fincanı kuru fasulye

         •4-5 adet kuru kayısı

         •4-5 adet kuru incir

         •2 yemek kaşığı kuru üzüm

        •1 adet kabuk tarçın

         •4-5 adet karanfil

  • Nar
Yapılışı:
   Aşurelik buğdayımızı (bir gece önceden ılık suda ıslatırsak daha güzel olur)yaklaşık 5 litre suda haşlıyoruz, suyunu dökmüyoruz , buğdaylar iyice yumuşayınca nohut ve fasulyeyi ekleyin  yaklaşık yarım saat pişsin(özleşmeye başlayınca üzümleri  ve erikleri katın, onlar  şişene kadar kısık ateste pişirin, doğranmış kuru kayısı, incir ve fıdığı  servis ederken üzerine ekleyin, önce eklerseniz aşureniz kararır, limon rendesi veya karanfil kullanmak isterseniz ocaktan almadan 5 dk önce katın. Nar veya tarçınla da süsleyebilirsiniz . Afiyet olsun..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mercimekli Diyet Kabak Çorbası...

                       Bugünlerde sınav derdim olmadığı için rahatım ve işten,okuldan fırsat kaldığında hemen kendimi mutfağa atıyorum.Amaç düşük kalorili ve lezzetli akşam yemekleri ortaya çıkarmak ki bu aralar bunu başarabilmenin mutluluğunu yaşıyorum:)                 Geçen hafta kabak sarması tarifini verirken kabak çorbasının tarifini vereceğimi belirtmiştim.Diyet yaparken aynı çorbaları ve salataları yemek hem bıkkınlık veriyor hemde tek tip beslenmeye giriyor.Benim burda amacım : farklı tatlarla farklı sebzelerden farklı faydalar sağlamak.Bunu başardığıma inanıyorum...                 Kabak çorbası düşük kalorisi sayesinde diyet çorbalarının başında yer alıyor.Bende uzun zamandır denemek istiyordum ve sonunda denedim  ama tabi ben bu çorbayı kendime göre değiştirdim.Mesela ben hiç yağ kullanmadım ve kırmızı mercimek ekledim bu çorbaya.Tadı diyet çorbasına göre fena değil,akşam yemeğinde iyi bir alternatif olabilir...                Kalorisi yaklaşık 60-70 olan bu çorbada

300 KALORİLİK KAHVALTI...

   Uzun süreden beri diyet yapmayı bırakmış olsam da kalorisi düşük ve sağlıklı yiyecek yemeye özen gösteriyorum. Sabah kahvaltısı vazgeçilmezlerim arasında. Haftanın en az dört günü tam anlamıyla kahvaltı yapıyorum bazen de kahvaltımda cornfleks yiyorum.      Kahvaltımın olmazsa olmazları diyet peynir ve altı tane diyet zeytin, kızarmış kepek ekmeği, domates, salatalık ve çay. Eğer diyet peynir ve zeytin yoksa evdeki normal zeytin ve peyniri sıcak suda 10 dak. bekleterek tuzunu ve yağını çıkartıp tüketiyorum. İki bardakta şekerli çay içtiğimde bu kahvaltının kalorisi 300 buluyor. Sabah sabah 300 kalori alıyorum ama gün boyu tok kalıyorum, bu kahvaltıyı sabah 6.30 yaptıysam öğlen 2-3’ e kadar acıkmıyorum. Hemen 300 kalorilik kahvaltımın kalori değerlerini tek tek yazıyım: 300 kalorilik kahvaltı: 100 g diyet peynir-60 kalori 6 tane diyet zeytin-48 kalori 1 adet domates-15 kalori 1 adet salatalık-11 kalori 2 dilim kepek ekmeği-140 2 bardak çay(1 kaşık şeker

Kuskus Pilavım(Diyet)

         Diyete başladım başlayalı yani yaklaşık 6-7 aydır kalorisi yüksek diye ne bulgur ne de pirinç pilavı yiyiyordum.Çünkü sadece bir porsiyonu bulgur pilavının 291 pirinç pilavının ise 326 kalori:( Daha önceden salatasını yaptığım kuskusun pilavının yapıldığını biliyordum.Bugün hemen kalori hesabına girip kukus pilavını nasıl daha az kalorili yapabilirim diye düşünüp sonunda ortaya hem kalorisi çok düşük hemde enfes bir pilav ortaya çıkardım.         Bu pilavın kalorisi yaklaşık 180-200 kalori yani tam diyetlik bir pilav,o yüzden diyetteyken pilavdan uzak duranlar için ideal....;)Hemen tarife geçiyorum. Malzemeler: 2 bardak kuskus 1 tatlı kaşığı sıvı yağ 1 adet havuç 1 adet kırmızı biber 1 adet kuru soğan nane,tuz,karabiber 5 Bardak su Yapılışı: Soğan küp küp doğranır ve yağda kavrulur,daha sonra julyen usulu doğranan biberler eklenir.Rendelediğimiz havuçları da soğan ve biberlerle karıştırırız.En son kuskus ve baharatları ilave edip 5 su bardağı suyu ilave ederi